פרסום בפייסבוק לעסקים
אם אתם נמצאים עמוק בתוך עולם הפרסום, אתם בטח כבר מעודכנים בכל הטרנדים והטכנולוגיה.
אתם גם בטח כבר יודעים שעולם הפרסום באופליין, ובפרינט, קיבל ‘מכה’ לא קטנה.
מהרגע שנולד השיווק הדיגיטלי שדרכו מבצעים פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים כל העולם השתנה.
ובכלל, מהרגע שהרשתות החברתיות נכנסו לנו אל תוך הבית ואל החיים בכלל, הכל באמת השתנה.
אתם זוכרים את החיים לפני פייסבוק? מה עשינו כשקמנו בבוקר.
איפה התעדכנו בחדשות הכי חמות.
מתי בכלל היתה לנו האפשרות להתכתב עם אישי ציבור, סופרים, עיתונאים ושאר ידוענים?
הרשתות החברתיות והחדשנות הדיגיטלית מאפשרת לנו להשמיע את הקול שלנו.
מה שבעבר, לא היה לנו החל מצינורות תקשורת ישירים לגורמים משפיעים.
ועד ללהשפיע ממש על הציבור הרחב ואפילו לצאת לאור.
ממש כמו ריאליטי שואוז, גם לרשתות החברתיות יש את האפקט החברתי שלהן.
והן הפכו להיות הרבה יותר מטרנד, אלא דרך חיים של ממש עבור אנשים מסוימים.
הרשת החברתית הגדולה בעולם תופסת את מירב הנוכחות ותשומת הלב של הקהל הרחב.
אנחנו מדברים על פייסבוק כמובן.
לכן, זה רק הגיוני שנתח גדול מאד מעולם הפרסום הוא עבור עסקים.
וקשור לנושא של פרסום בפייסבוק לעסקים בין אם לעסקים קטנים ובין אם לגדולים.
פרסום בפייסבוק לעסקים – גם אתם יכולים
אתם לא חייבים להיות מארק צוקרברג כדי להתמקצע בפייסבוק.
למעשה, בעידן של היום, אתם גם לא חייבים להיות אשפי שיווק דיגיטלי.
אלא אם כן אתם שואפים לדעת איך לפרסם נכון ואז אפשר ללמוד את זה במגוון של פלטפורמות.
לדעת איך לפרסם בפייסבוק הוא יתרון משמעותי.
מדובר במערכת פרסום מאד חכמה שיודעת לפלח את קהל היעד שלכם כמעט במדויק.
כשאתם בוחרים את הקהל שלכם, אתם מתאימים אותו לשירות או למוצר שלכם.
לדוגמא, אם פלוני מתעניין במוצרי ספורט והוא עוסק בתחום.
אתם תדעו לפי גילו, לפי תחומי ההתעניינות שלו ואפילו לפי מה שהוא מחפש ברשת איך להתאים לו את המוצר שלכם.
בהנחה ואתם מוכרים מוצר שקשור לספורט.
או אם אלמונית נמצאת בהריון ומתעניינת בריהוט לתינוקות, ביגוד, וטיפים לגידול ילדים.
תוכלו להתאים את המוצר או את השירות לנשים בהריון ראשון, או שני, או שלישי אפילו.
בהתאם למה שהיא מחפשת ברשת ובהתאם למה שהיא מתעניינת בתוך פלטפורמת הפייסבוק.
בעצם פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים הוא סגנון פרסום שאפשר ללמוד אותו אונליין.
בין אם בקורסים חינמיים, ובין אם בבלוגים מיוחדים של אשפי שיווק דיגיטלי.
ואם אתם פחות בעניין של לימודים עצמאיים, ישנם קורסים נהדרים שאפשר ללמוד את הנושא באופן מקצועי.
אז נכון, לא תלכו עכשיו להציע את השירות הזה לאחרים.
אבל יהיה לכם בידיים תחום לימוד שתתמקצעו בו למען עצמכם, ולמען העסק שלכם.
אם בכל זאת כל זה לא נשמע לכם, ואתם לא מעוניינים ללמוד את התחום כלל.
תמיד תוכלו לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת בשבילכם.
כמה זה עולה לכם באמת
הסיטואציה שהכי גורמת להתלבטויות אצל בעלי עסקים היא סיטואציית הפרסום.
בין אם מדובר בעסקים קטנים ובין אם גדולים הרגע בו מחליטים על תקציב הפרסום הוא רגע חשוב.
היתרון בפלטפורמה כמו פייסבוק, היא שאתם, בעלי העסקים, מחליטים על תקציב הפרסום.
אתם יכולים כמובן להתייעץ עם אנשי פרסום.
אתם יכולים לקבל טווח תקציב ממנהל השיווק שלכם.
ואתם יכולים גם להחליט באופן רנדומלי.
היתרון הגדול הוא שהשליטה בסופו של דבר היא בידיים שלכם.
זה לא כמו פרסום ברדיו, או בטלויזיה, שבו מקצים לכם שטח פרסום במחיר מובנה מראש.
כאן אתם מקבלים שטח פרסום, ואתם בוחרים כמה להפיץ אותו ובאיזה מחיר בהתאם ליכולות שלכם.
ובכלל, כשמדובר בנושא של מחירים רק כדי לתת לכם אינדיקציה.
הפרסום יכול להתחיל אפילו במאה שקלים ולהגיע לאלפי שקלים.
וישנם גם עסקים גדולים שמגיעים למאות אלפי שקלים.
היות והמערכת כל כך חכמה זה מפתה ולא סתם.
זה אפילו משתלם יותר מלפרסם בפלטפורמות אחרות בגלל פילוח קהל היעד המדויק.
אבל לא מדובר בעבודה פשוטה.
על מנת להגיע לפילוח קהל היעד יש עבודה שצריך לעשות.
צריך להבין מה עובד טוב יותר ומה פחות וצריך לנבור בתוך עולם הפרסום בפייסבוק באופן כללי.
ובתוך הדף שלכם בפרט.
רק אחרי שתבינו איזה סוג פרסום עובד הכי טוב תקבלו תמונה ברורה יותר.
בדף העסקי שלכם דרך סטטיסטיקות שונות תוכלו לראות איך קהל היעד שלכם מגיב לפרסומים.
תוכלו לראות האם קהל היעד שלכם הוא אכן הקהל המתאים בפילוח בתוך מערכת הפרסום.
תוכלו לבדוק האם הסטטיסטיקות של זמני הפרסום בדף מתאימות.
ועוד הרבה מאד פרמטרים שיסייעו לכם לנתח את כל פעולות השיווק הדיגיטלי שלכם בפייסבוק.
האם לתפעל בעצמכם, או לשכור מישהו לשם כך
אם אתם מרגישים שאין ביכולתכם להשקיע את הזמן אבל חייבים את הפרסום ברשתות אז אין ספק.
זה הזמן לשכור איש מקצוע לשם כך, על מנת שתוכלו לפנות זמן עבורכם.
תוכלו למצוא אנשי מקצוע שכירים, או גם פרילנסרים שיכולים לתפעל את הפלטפורמות השונות עבורכם ובעלות שתסכימו ביניכם עליה.
אם אתם בעלי יכולות וזמן, עד שתרחיבו את מערך הפעילות במשרד או בעסק תוכלו להתמקצע וגם ליהנות מהדרך.