פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
אם אתם בקיאים בעולם הפרסום של פעם, אתם בטח נהנים מאד מהעידן הנוכחי.
העידן הנוכחי הוא עידן שבו החדשנות הדיגיטלית הפכה לנו את חיי הפרסום להרבה יותר קלים.
נכון, נדרשת פה נגיעה טכנולוגית.
אבל בהחלט מדובר בממשקים ידידותיים למשתמש.
ואין צורך להיות ביל גייטס או כל גאון מחשבים אחר לשם תפעול מערכות הפרסום הללו.
לימוד על העולם הזה תוכלו למצוא אפילו בשעורים חינמיים ברשתות.
או בבלוגים השונים של אשפי השיווק הדיגיטלי, ללמידה עצמית.
אם אתם פחות בעניין של למידה עצמית, תמיד תוכלו להירשם לקורס מעניין בתחום.
ואם אתם בכלל לא בעניין של ללמוד את עולם השיווק הדיגיטלי, וזה בסדר מן הסתם.
אפשר לשכור אנשי מקצוע שלמדו את הנושא על בוריו ולהשתמש בכישוריהם, תמורת תשלום הוגן וראוי כמובן.
החדשנות הדיגיטלית בפרט והרשתות החברתיות בכלל שינו לנו את החיים.
הדורות הצעירים שגדלו אל תוך הפלטפורמות האלו הפכו להיות מומחים ואשפי רשת.
אבל מי שגדל כאן למציאות אחרת ונקלע אל תוך הרשתות החברתיות באמצע החיים יודע לשים לב להבדלים.
ויכול בהחלט להצביע על ההבדלים של העולם של פעם, והעולם של היום.
בתוך כל זה, פרסום בפייסבוק ואינסטגרם הפך להיות חלק בלתי נפרד מהרשתות החברתיות.
נתחיל מזה שפייסבוק ואינסטגרם שייכים בעצם אל אותם הבעלים.
פייסבוק רכשו את אינסטגרם כך שהפלטפורמות מסונכרנות אחת עם השניה.
אבל למי שלא מכיר את ההבדלים בין פייסבוק לאינסטגרם, נשמח להסביר.
פייסבוק
הרשת החברתית הגדולה בעולם.
הרשת מונה כ800 מיליון משתמשים נכון לשנת 2017.
והיא מאפשרת יצירת קשרים וירטואליים בין המשתמשים.
מטרת הרשת היתה מלכתחילה לקשר בין סטודנטים.
אך ככל שנפוצה החוצה היא הפכה להיות הרשת הכי פופולרית בעולם.
פייסבוק, היא רשת חברתית חינמית. הרווחים שלה הם רווחי פרסום.
הפרסום נעשה באמצעות פילוח מדויק של קהלי היעד של העסקים המפרסמים בה.
הרשת מאפשרת למשתמשים לצור פרופיל אישי, ודף עסקי.
בהם המשתמשים יכולים להעלות תמונות.
למכור את השירות או המוצרים שלהם.
לקבל תיבת הודעות פרטיות משלהם וגם לפרסם את השירות או המוצרים שלהם.
אינסטגרם
היא רשת חברתית גדולה שהוקמה במטרה לשיתוף תמונות בלבד.
עם הזמן התפתחה, ובשנת 2012 נקנתה על ידי פייסבוק העולמית.
נכון ל2014, הרשת מנתה כ200 מיליון משתמשים ומאז היא גדלה ומתפתחת.
כיום יש ברשת החברתית הזו פיצ’רים שונים להתממשקות עם רשתות חברתיות אחרות.
ואופציות נוספות להעלאת פוסטים כמו בפייסבוק.
סרטוני וידאו, סטוריז שונים, תיבת הודעות פרטיות ועוד.
לכן כשאנחנו בעצם מדברים על קידום בפייסבוק ואינסטגרם חשוב שנבין עקרון מהותי.
אלו שתי רשתות חברתיות שההתממשקות ביניהן יכולה לקרות טכנית בקלות.
כך שכשאנחנו נפרסם בפייסבוק, לדוגמא, נוכל בקלות לפרסם גם באינסטגרם.
ניתן כמובן גם לפרסם רק בפייסבוק, או רק באינסטגרם.
אבל חשוב לדעת שהיכולת קיימת לפרסום גם במקביל.
מה שהופך את חיי הפרסום שלנו לקלים יותר.
רק פייסבוק, או רק אינסטגרם – מה עדיף?
למי שאוהב את עולם הפרסום, או למי שפשוט נמצא בו ומעוניין להתמקצע זאת שאלה מהותית.
פרסום ושיווק בפייסבוק הוא עולם ומלואו.
ניתן לשבת מול סטטיסטיקות שיורדות לרזולוציות מאד קטנות ומדויקות.
בעזרתן, אפשר ממש לפלח את פעילות הדף העסקי שלכם ולדעת מה עובד טוב יותר, ומה פחות.
למעשה, על סמך זה מתבססת כל הפעילות העסקית של הדף שלכם.
וכל הפעילות של המיתוג שלכם ברשת.
פייסבוק, כגוף עסקי, מעוניין להרוויח.
פייסבוק מרוויח אך ורק מפרסומות.
ולכן הוא מעודד אתכם, בעלי העסקים, לפרסם אצלו.
ברמת מחירים ככלי פרסומי, זה מאד משתלם. יש לכם שליטה מלאה על התקציב.
אתם מחליטים מאיזה תקציב תתחילו, ובאיזה תקציב תסיימו.
ואתם אפילו יכולים להגביל את התקציב בזמנים. או לתת לו להימשך, עד שתחליטו להפסיק.
כך שאם אי פעם התלבטתם פרסום בפייסבוק לעסקים הוא יופי של פתרון לעסקים המעוניינים לפרסם.
אבל לא מעוניינים להשקיע מליוני בחסויות טלויזיה, רדיו, או מגזינים.
לגבי האם לפרסם רק בפייסבוק, או רק באינסטגרם אין ספק שלכל פרסום מטרה שונה.
כשאתם מפרסמים פוסט נפרד באינסטגרם, זה כי הפוסט הוא מותאם אינסטגרם בלבד.
אם מפרסמים רק בפייסבוק, מדובר על אותו עיקרון.
אם מדובר בפוסט שהוא מותאם פייסבוק, משמע, יותר אינפורמטיבי.
הפילוח גם נעשה אחרת.
ישנם כללי פרסום בפייסבוק שכדאי ללמוד אותם, ופייסבוק מאד מחמירים בכללים אלו.
אם משהו לא נעשה כראוי, הקמפיין שלכם עלול להיעצר. או להתעכב באישורו.
לכן, על מנת להיות אפקטיביים מספיק, יש ללמוד את הכללים.
בכל פרסום בכלל, ובנושא של פרסום ממומן בפייסבוק בפרט כדאי לבדוק זמני פרסום אפקטיביים.
זמני פרסום בפייסבוק יכולים להתחיל בשעות הבוקר המוקדמות עד שעות הבוקר המאוחרות.
השעות בהן אנשים עוד לא הגיעו למשרד, או שהם בהתארגנות בוקר.
והן יכולות להיות גם אפקטיביות בשעות אחר הצהריים בזמן שהם בשעות הפנאי שלהם.
כמובן שישנם פוסטים שניתן להתאים אותם גם לפייסבוק, וגם לאינסטגרם.
ולפרסם את שניהם במקביל.
מבחינת מחיר המערכת מאד חכמה, ויודעת לקחת את התקציב שהגדרתם ולהוציא ממנו את התוצאות המקסימליות.
מהרגע שתכנסו אל עולם השיווק הדיגיטלי תרגישו לא רק התקדמות טכנולוגית, אלא גם עשייה מרובה גם לכם, וגם לעסק שלכם.