ניקוי תוצאות חיפוש שליליות – בואו נעשה לכם סדר
שנת 2020 היא ככל הנראה השנה שבה יספרו הכי הרבה הכפשות ברשת.
אנחנו לא היינו רוצים שזה מה שיקרה, אבל בכל זאת, מדובר בשנה שבה קרו לא מעט מאורעות ברקע.
לפני הכל, קורונה ומקבלי החלטות שהשפיעו על כל המגזר החל מהרמה הכלכלית ועד לרמת המנטלית.
מעבר לכך, הפוליטיקה הגועשת אצלנו בישראל הקטנה ובחירות על גבי בחירות.
כל אלו, גורמים לחברי המפלגות השונים לדאוג להכפיש אחד את השני ברשתות.
מעבר להכפשות ברשת, ישנם כל מיני סוגים של איזכורים שליליים ופרסומים שאינם תקינים.
בין אם מדובר בכתבות באתרים שונים, או פוסטים בקבוצות, רשתות חברתיות ובלוגים או פורומים.
כאשר הסיטואציה הזאת מתקיימת היא מסוגלת לפגוע באופן מאד משמעותי. גם כלכלית, וגם נפשית מבחינת המוניטין.
ישנם אנשים שהפרנסה שלהם נפגעת באופן טוטאלי.
עורכי דין למשל שכל המוניטין שלהם הוא הבסיס לכך שהם מקבלים לקוחות.
אישי ציבור וידוענים שהמוניטין שלהם הוא הבסיס למי ומה שהם בעיני הציבור.
ניקוי תוצאות חיפוש – איך עושים את זה?
האמת היא, שגוגל יודע עלינו הכל. כך שאם אתם עצמאיים בעלי עסקים משלכם או שכירים, אם מחפשים אתכם בגוגל יודעים עליכם לא מעט.
בהקלקה קלה ניתן למצוא לא מעט מידע, אם האם אנחנו יודעים האם הוא אמיתי? אף אחד לא יכול לדעת.
כאן נכנסת לתמונה האופציה של ניקוי תוצאות חיפוש שליליות על מנת לתקן את המוניטין שלכם ברשת.
אם פרסמו עליכם מידע כוזב, שלילי ושקרי, רוב הסיכויים שזה פגע בכם כלכלית וגם ברמת המוניטין.
לכן חשוב למצוא את אנשי המקצוע הכי טובים שיש בתחום על מנת שהמוניטין שלכם ברשת יהיה נקי.
אם תהיתם למה זה קורה, יש לכך לא מעט סיבות החל מתחרות בין עסקים ועד להכפשה לצורך נקמה.
כמובן, שישנן גם ידיעות לא טובות ברשת וברשתות שהן אמת.
אך עדיין, לפני שאנחנו אכן מפרסמים ידיעה כזאת חשוב שנברר את הנושא ונבדוק לעומק.
לא הייתם רוצים להרוס לאדם את המוניטין שלו האישי, או של העסק שלו, בגלל גחמה של מישהו אחר.
יש איך לטפל בנושא הזה באופן יעיל ומקצועי.
עליכם לשכור אנשי מקצוע המתמחים בנושא של ניהול מוניטין על מנת לנקות את המידע השלילי.
ישנן מספר אופציות עבור ניקוי תוצאות חיפוש בגוגל.
הראשונה היא כמובן לפנות אל בעל האתר ולבקש ממנו להסיר את התוכן השלילי.
צריך לקחת בחשבון שסיטואציה כזאת עלולה לגרום לבעל האתר לבקש ‘כופר’ להסרת התוכן.
או גם לדרוש את הוכחת ההיפך, משמע, לדרוש את ההוכחה שאכן מדובר בתוכן שקרי.
אם זה לא צלח, אפשר לפנות לגוגל באופן מסוים על מנת שיסירו את המידע השלילי.
הפניה לגוגל חייבת להיעשות על ידי מומחים שמבינים ויודעים איך למחוק תוצאות חיפוש בגוגל היות וגם במקרה זה, לגוגל יש ‘חוקים’ משלהם.
אם בכל זאת כל זה לא צלח גם, ישנה שיטה נוספת.
דחיקת איזכורים שליליים. גם זו פעולה שקשורה לתחום של ניהול מוניטין בגוגל ואינה סבוכה במיוחד.
למעשה, הפעולה הזאת דורשת הקמת מערך תוכן שנשפך ישירות לגוגל.
מערך התוכן הזה מן הסתם חייב להיות חיובי, והוא ידחוק את כל האיזכורים השליליים מטה.
חשוב לציין שאת הפעולה הזאת רצוי ואף מומלץ שיעשו אנשי מקצוע מומחים בתחום.
היכן למצוא את המומחים?
כמו בכל מקצוע, ולאו דווקא תחום ניקוי התוצאות בגוגל, תרצו למצוא את המומחים הכי מומלצים.
אנשי מקצוע מומלצים ניתן למצוא במגוון של ערוצים. ראשית, לפני הכל, בדקו בקבוצות ברשתות החברתיות.
ברשתות החברתיות הקבוצות מחולקות על פי נושאים והן מאפשרות לקבל חוות דעת אותנטיות.
מעבר לקבוצות ברשתות החברתיות תמיד תוכלו לקבל אינדיקציה גם בקבוצות וואטסאפ סגורות מקצועיות.
או של חברים ומשפחה שאתם סומכים על הדעה שלהם.
המטרה היא לקבל את אנשי המקצוע הכי תותחים בתחום על מנת שתמקסמו את התוצאות.
מדובר בעניין כל כך רגיש שיכול להחליט על המוניטין המקצועי העתידי שלכם.
תמיד אגב תוכלו לעשות גוגל כדי למצוא את המומחים שלכם, רק אל תשכחו להכנס אל כרטיס הגוגל שלהם.
שם תוכלו לראות חוות דעת אותנטיות על השירות, על המקצועיות, והיעילות.
זה רק גוגל, למה זה באמת חשוב?
לא כולם באמת מבינים את החשיבות של מוניטין נקי ברשת.
רובם חושבים שאנשים לא מסתכלים או לא מייחסים חשיבות.
אך בעידן של היום, הדבר הראשון שהצרכנים עושים כאשר הם עושים סקר שוק הוא לרוץ לגוגל.
גוגל הוא כרטיס הביקור כיום של כל אחד ואחת.
אנחנו חשופים בו כמעט על כל מה שאנחנו עושים ברשת.
והוא מזהה בדיוק מה אנחנו אוהבים, היכן אנחנו נמצאים.
איפה ביקרנו ואפילו ליד מי אנחנו.
כך שזה רק הגיוני שנרצה שהמוניטין שלנו יהיה נקי בגוגל.
אבל למה שמישהו ירצה להרע לנו? יש כמה סיבות.
יכול להיות שמדובר בתחרות בין חברות מתחרות.
ייתכן שמדובר בנקמה כלשהי, ואז הפתרון הוא כבר משפטי ועל פי חוקי לשון הרע.
יכול גם מאד להיות שעשינו משהו לא בסדר, ולקוחות מתריעים על כך.
במקרה שכזה אולי כדאי לקחת את הדברים בפרופורציה ולעשות בדק בית, לתקן את מה שנשבר. ולחזור יעילים יותר.