הסרת פרסום שלילי בגוגל על ידי מקצועני ניהול מוניטין
אומרים שאין דבר כזה פרסום רע. אבל אנחנו בעידן שבו פרסום רע בהחלט קיים.
והטכנולוגיה, החדשנות ובעיקר הרשתות החברתיות הביאu בשורה בתחום הזה.
שלא תחשבו לרגע שהחדשנות והעידן הדיגיטלי לא טובים לנו.
אם בעבר כשראינו פרסום רע הנחנו לזה ואמרנו שככה זה עולם הפרסום, כיום זה לא קיים.
לא מעט אנשים וגם ארגונים לפעילות חברתית שמו לעצמם כמטרה למגר פרסום רע.
פרסום רע יכול להיות מסרים שליליים, פרסומים פוגעניים, עקרונות לא תקינים מוסרית וחברתית, ועוד.
אבל פרסומים שליליים יכולים גם בהחלט להיות ‘דיבור’ לא טוב ולא תקין על אדם אחר. הכפשה, תחרות, או נסיון לנקמה אפילו.
בני האדם לא לגמרי מודים בזה, אבל כולנו אוהבים כאשר מדברים עלינו רק דברים טובים.
לא מעט אנשים אומרים שלא אכפת להם אם מדברים עליהם דברים לא טובים.
אבל האמת היא, שכולם אוהבים לדעת שיש עליהם מוניטין חיובי.
המוניטין שלכם חשוב לכם מכל מיני סיבות. אם אתם אנשי עסקים, אתם תרצו שהמוניטין שלכם יהיה נקי.
אם אתם סלבס, או אישי ציבור אז המוניטין שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם.
ואם אתם אנשים פרטיים שמוכרים מוצר מסוים, או משווקים מוצר כלשהו. זה רק טבעי שתרצו שיהיה עליכם מוניטין טוב.
פעם, בעבר, מוניטין טוב יכל להיות רק בתקשורת, או שגור מפה לאוזן.
כיום ישנו גם מוניטין ברשת. ולמעשה, ישנם אנשי מקצוע שממש עוסקים בניהול מוניטין בגוגל ומבצעים פעולות לשם כך.
הסרת פרסום שלילי בגוגל – למה זה טוב לנו?
אנחנו בעידן שבו כיום מאד קל למצוא אנשים ועסקים ברשת, בגוגל וברשתות החברתיות.
כיום הצרכנים ניגשים לפני הכל, לרשת. אם אתם למשל מחפשים ריהוט לגינה, רוב הסיכויים שתחפשו בגוגל ריהוט לגינה.
אחרי שתראו מי במקומות הראשונים, רוב הסיכויים שגם תחפשו חוות דעת על החברה שבחרתם.
את החוות דעת תחפשו או ברשתות החברתיות, או בדירוג גוגל.
אם יש עליכם פרסומים שליליים בגוגל, ניתן לעשות הסרת תוצאות שליליות בגוגל אך מדובר בתהליך.
אם אתם יודעים היכן פורסמו עליכם פרסומים שליליים תמיד אפשר לפנות אל בעל האתר.
בצעו פניה פורמלית, בקשו להסיר את התוכן הפוגעני.
סביר להניח שבעל האתר יבקש מכם הוכחה שהפרסום הוא לא נכון. או יבקשו סיבה להסיר את הפרסום.
אם זה לא הולך, ניתן לפנות לגוגל במכתב. אך למכתב זה יש ‘חוקים’.
לכן מומלץ מאד שמכתב כזה ייעשה על ידי מי שמבצע ניהול מוניטין מקצועי.
דחיקת איזכורים שליליים בגוגל
הסרת פרסום שלילי בגוגל היא לא האופציה היחידה. אם ראיתם שכאשר פניתם אל בעל האתר שבו פורסמו איזכורים שליליים והוא סירב להסירם.
או אם פניתם לגוגל וגם המכתב המקצועי שכתבו עבורכם לא סייע. תמיד תוכלו לבצע דחיקת איזכורים אל דפים רחוקים יותר בגוגל.
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. והוא עובד כך שככל שאנשים מחפשים מילה מסוימת, ונכנסים לתוכן שלה, היא מופיעה גבוה יותר בדירוג.
זה אומר שאם אתם מעוניינים לדחוק מטה את האיזכורים השליליים, גוגל צריך לקבל עליכם הרבה מידע חיובי.
את המידע הזה אתם תספקו לגוגל. או מי מטעמכם שתחליטו שיכתוב עליכם מספיק מאמרים ותוכן כדי שגוגל ידע לדחוק את האיזכור השלילי מטה.
רוב הגולשים, כשהם מבצעים חיפוש בגוגל לא עוברים את העמוד השלישי.
דחיקת איזכור שלילי בגוגל יזרוק את הפרסום השלילי עליכם הרחק אל מספור של עשרות דפים לאחור.
איזכור שלילי – האם זה פוגע בנו?
חד משמעית כן. לא כולם מודים בזה, וחלק גם מתעלמים. אבל אין ספק שאיזכור שלילי פוגע בנו.
איזכור שלילי יכול לבוא במגוון של וורסיות. כיום מאד קל להכפיש ברשת.
בין אם מדובר בפוסטים ברשתות החברתיות כמו בפייסבוק, באינסטגרם, טיקטוק וGMB. ובין אם מדובר בכתבות, בלוגים, פורומים, או אתרי מידע.
אחת התביעות היותר ‘פופולריות’ כיום היא תביעת דיבה. מאד קל להוכיח אותה כאשר היא אכן אמיתית והתקיימה.
וגם מאד קל לתבוע אותה בדין מקוצר. האצבע מאד קלה על ההדק כיום עם הפוליטיקה הבוערת, ושאר הנושאים האקטואליים.
הרשתות החברתיות עמוסות בהכפשות החל מקללות ועד להאשמה בגזענות ובהסתה ושקר.
כאשר מאיימים בתביעת דיבה, ההכפשות מוסרות. אך לא כולן, וישנם כאלו שנמצאים בהליכי תביעה עמוקים מאד.
להכפיש ברשת, או ברשתות החברתיות עושה נזקים גדולים.
אם אתם מכפישים חברה מסוימת או איש עסקים, אתם עלולים לגרום לו לנזק כספי.
אם אתם מכפישים ידוען או איש ציבור אתם פוגעים לו במוניטין ועלולים לפגוע לו בעשיה.
אם אתם בעלי אתר מסוים והגיעה אליכם ידיעה מכפישה או ידיעה שמדברת רעות על מישהו, בדקו זאת.
מן הראוי שתדעו האם אתם מוציאים דיבתו של אדם לפני שהידיעה תתגלגל ברשתות.
המוסריות כאן צריכה להיות משני הצדדים.
האחד, לוודא שלא מוציא דיבתו של אדם אחר רעה, והשני שלא להכפיש סתם על מנת לנקום.
איפה מוצאים מומחים בהסרת איזכור שלילי בגוגל
כמו בכל מקצוע, גם בתחום הזה כדאי למצוא אנשי מקצוע בעלי וותק, נסיון והמלצות.
מומחים אפשר למצוא בפלטפורמות השונות ברשת.
קבוצות מומחים בפייסבוק, וואטסאפ, חברים העוסקים בתחום ועוד.
תמיד מומלץ לקבל המלצות מאנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם, כך שתהיו בטוחים שתקבלו את התוצאות המקסימליות המתאימות לכם.
הסרת פרסום שלילי בגוגל
הקלות בה כל אחד יכול לפרסם מאמרים, כתבות וחוות דעת ברשת האינטרנט מביאה עמה יתרונות וגם חסרונות.
אותו מוניטין שאתם עמלתם לבנות במשך שנים רבות עלול להיהרס ברגע אחד.
השקעה רבה במיתוג עסקי ותדמיתי יורדת לטמיון עם פרסום אחד שלילי שמופיע בראש תוצאות החיפוש.
תגובה אחת שלילית של לקוח לא מרוצה עלולה להרחיק מכם לקוחות גם כאשר התלונה של הלקוח כלל אינה מוצדקת או משקפת את המציאות.
המודעות להשפעה הרבה של המוניטין הרשתי על תחומים רבים בחיינו יצרה מצב בו פרסומים שליליים הפכו לנשק של ממש.
עסקים רבים החלו משקיעים מאמצים ניכרים בכדי לרצות את הלקוחות ולהתחמק מהפרסום השלילי.
בעלי העסקים רואים בכל לקוח לא מרוצה פוטנציאל לכתבה שלילית באחד מעמודי החדשות או פוסט פוגעני ברשתות החברתיות.
כיום כאשר יש לקבוצות פייסבוק השפעה רבה על דעת הקהל, בעלי העסקים חוששים בצדק מפני כל פרסום שלילי.
איך אפשר להסיר תוצאות שליליות בגוגל?
הסרת תוצאות שליליות בגוגל אפשרית לחלוטין.
כאשר פועלים נכון ניתן להעלים את הפרסום המזיק בתוך מספר ימים ולהחליף אותו בפרסומים אוהדים.
מחיקת האזכור השלילי מתאפשרת באמצעות פנייה אל עורך האתר או בתהליך של ניהול מוניטין מקצועי.
בשלב ראשון נשלח אל העורך של האתר או אל בעל האתר בבקשה להסיר את הכתבה כולה או רק את האזכור של שמכם.
במידה ותתקבל תשובה חיובית – הבעיה נפתרה.
לצערנו, ברוב המקרים עורכי האתרים אינם נוהגים להסיר פרסומים או למחוק אזכורים.
הסרת פרסום שלילי בגוגל – הגשת בקשה להסרת תוכן
יש לכם זכות מלאה לפנות אל שירות הלקוחות של חברת גוגל ולבקש את הסרת התוכן שפוגע בכם.
גם כאן הסיכויים לקבלת תשובה חיובית אינם גבוהים.
חברת גוגל אינה נוהגת להסיר פרסומים כל עוד אין בהם חשיפה של פרטים אינטימיים או תוכן אלים/לא חוקי.
כעת כאשר קבלתם תשובה שלילית בנוגע להסרת הפרסום מעורך האתר ומחברת גוגל – הגיע הזמן לפנות אל איש מקצוע.
עסקים רבים וגם אנשים פרטיים כבר מנהלים את המוניטין הרשתי שלהם ושולטים כך בתדמית הווירטואלית שלהם, במיתוג ובדעת הקהל.
גם אתם יכולים לקדם את התדמית שלכם ולפעול להסרת פרסומים שפוגעים במאמצים שלכם לקדם את העסק, לגייס לקוחות, להגדיל את מחזור המכירות, למצוא עבודה חדשה, לשכור דירה, להכיר בן/בת זוג וכן הלאה.
איך מסירים בפועל פרסומים שליליים?
אנשי המקצוע שמתמחים בתחום מצליחים להשיג בשנים האחרונות תוצאות טובות.
התהליך מתחיל באבחון של חומרת הנזק, מספר הפרסומים, המקור של הפרסום והפלטפורמה בה התוכן מפורסם.
חשוב לבדוק כמה תוצאות שליליות יש ובאלו אתרים הן מפורסמות.
זהו השלב בו נרצה לאתר את כל הפרסומים השליליים, לבדוק היכן הם מוצגים במנועי החיפוש של גוגל ואלו מילות מפתח מובילות אליהם את הגולשים.
בהתאם להיקף של הפרסום השלילי אפשר יהיה להעריך את ההשקעה הדרושה לתיקון המוניטין ולהרכיב תכנית פעולה.
הליך הסרת תוצאות חיפוש בגוגל כולל הקמת נכסים אינטרנטיים לטובת קידום פרסומים חיוביים, פרסום כתבות יחסי ציבור וקידום אורגני.
ניתן לבצע באותה הזדמנות גם הסרת תוכן מיושן ולא רלוונטי.
לטובת קידום פרסומים חיוביים נקים אתרים ייעודיים, עמודי פייסבוק / אינסטגרם, ערוצי יוטיוב, בלוגים ופורומים.
האתרים הללו מהווים רשת של אתרי תמיכה באמצעותם אפשר יהיה לקדם את הפרסומים החיוביים אל ראש תוצאות החיפוש.
כתבות יחסי ציבור יפורסמו בפורטלים ראשיים כמו מאקו וגלובס.
לרוב, כתבות של אתרים סמכותיים זוכות למיקום גבוה בתוצאות החיפוש על חשבון פרסומים של אתרים פחות חזקים.
איך מוחקים פסקי דין מהאינטרנט אחת ולתמיד?
אם אתם אנכם עורכי דין סביר להניח שתרצו למחוק כל אזכור לשם שלכם מפסקי הדין שמתפרסמים אונליין.
אין דבר יותר מרתיע מפסק דין שמופיע תחת השם שלכם בראש תוצאות החיפוש.
פרסום כזה של פסק דין עלול לפגוע בכל מבחינה תעסוקתית, חברתית, עסקית ואישית.
גם כאשר מדובר בתיק שכבר נסגר או בתיק שהמעורבות שלכם בו שולית לחלוטין, האזכור פוגע בתדמית שלכם.
על מנת להסיר את פסק הדין נפנה תחילה אל העורך של האתר ונבקש ממנו להסיר את הפרסום הפוגעני.
במידה ובעל האתר לא יראה נכונות לסייע נגיש בקשה להסרת הפרסום לחברת גוגל.
אם וכאשר הפנייה אל גוגל אינה משיגה את התוצאה המבוקשת – נתחיל בתהליך של ניהול מוניטין ונדחק באופן הדרגתי אך עקבי את הפרסום של פסק הדין אל עמודים פנימיים בתוצאות החיפוש.
הסרת תמונות מגוגל מתאפשרת באותה הטכניקה.
איך להסיר לינק בגוגל ישראל?
לרוב, קישורים שמובילים אל האתר מועילים לקידום שלו במנועי החיפוש.
הסרה של לינקים עולה על הפרק כאשר קישור אחד או כמה קישורים מזיקים לאתר.
כיום, קישורים מאתרים שנחשבים פוגעניים או אתרי ספאם עלולים להביא למצב בו האתר שלכם אינו מפורסם בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.
מיד כאשר הצלחתם לזהות את הלינק שפוגע באתר שלכם כדאי לפנות אל בעל האתר בבקשה להסירו.
במידה ולא השגתם שיתוף פעולה, פנו בהקדם אל מקדם אתרים מנוסה ובקשו את עצתו.
כמה עולה למחוק פרסום מגוגל?
אם הצלחתם לשכנע את עורך האתר שאחראי לפרסום השלילי להסיר את האזכור של השם שלכם – תצליחו למחוק את הפרסום שמזיק לכם ללא עלות.
גם במקרים בהם חברת גוגל נאותה להסיר בעבורכם את הפרסום המזיק – לא תצטרכו לשלם.
במקרים בהם הדרך היחידה בה אפשר יהיה להסיר את הפרסום השלילי היא ניהול מוניטין ועבודת קידום אורגני – העלות נקבעת בהתאם להיקף העבודה, מספר שעות העבודה ותשלומים לפרסום כתבות, צלמים, גרפיקאים ואנשי יחסי ציבור.