המוניטין שלכם ברשת חשוב לא פחות מהמוניטין במציאות
לעולם הוירטואלי יש חשיבות מאד גבוהה. ויש גם משמעות גבוהה לחוות הדעת ולביקורות ברשת עליכם, או על המותג שלכם. זה לא משנה אם אתם נותני שירות או אם אתם מוכרים מוצר. כך או כך, כולם כולל כולם רוצים היום נוכחות ברשת.
ניהול מוניטין ברשת – כי השם שלכם הולך לפניכם במהירות שיא
כולם יודעים שכיום, הדבר הראשון שאנחנו עושים כצרכנים הוא ללכת ולבדוק חוות דעת ברשת. בין אם אנחנו מחפשים נותני שירות ובין אם אנחנו מחפשים מוצר לרכישה. הדבר הראשון שאנחנו עושים זה ללכת ולבדוק איך הכיכוב, האם חוות הדעת טובות. והאם כדאי לנו לרכוש או לשכור.
לכן, שירות של ניהול מוניטין חייב להיות חלק מהותי ולעיתים אף עיקרי ממערך השיווק הדיגיטלי שלכם. היות והוא שייך לפעילות שיווקית לכל דבר. מוניטין לא תקין ברשתות יכול להוביל להפסדים כלכליים. להפסד לקוחות, ולעיתים חלילה גם להפסד העסקים ועל כן, מומלץ להשקיע בו כראוי.
כשאתם ניגשים לבצע ניהול תדמית ברשת חשוב שתדעו את הבסיס. והוא שלמעשה כל חוות דעת, הערה, הארה ביקורת וחוות דעת משפיעה על קהל היעד הפוטנציאלי. ועל הלקוחות העתידיים שלכם.
ניהול תדמית איכותי – כי מגיע לכם את הטוב ביותר
כמעט ואין איש שיווק דיגיטלי שלא יודע שבשנים האחרונות אחת מהפעולות היותר נפוצות של מנהלי המותג היא פעולת ניהול מוניטין ברשת או בכלל ניהול מוניטין.
ממש כמו שכל מנהל כח אדם, או מנהל משאבי אנוש מחפש מידע על העובדים העתידיים שלו ברשת. כך גם צרכנים מחפשים מידע על נותני השירותים ועל מותגים. זאת פעולה שהפכה להיות מאד לגיטימית, כמו גם, הפעולה שלה עברת ביקורת וחוות דעת אונליין. ולכן זהו כרטיס הביקור הקלאסי והראשוני שהחליף את כרטיסי הביקור הרגילים.
מוניטין יכול להיות כמובן גם לטוב וגם לרע ואם הוא קיים לרע, אפשר בהחלט לשנות אותו. ישנן כמה שיטות לכך, וכל עסק, מותג, או נותני שירות צריכים לדעת שהשירות הזה קיים.
איך לשמור על מוניטין נקי ברשת
שמירה על מוניטין נקי ברשתות או ברשת היא לא פעולה סבוכה מדי ואפשר לבצע אותה עם אנשי המקצוע המתאימים בקלות.
הפעולות מתחלקות לשלושה סעיפים עיקריים:
- הסרת תוצאות שליליות בדחיקה
לא כולם מודעים לכך אבל הפעולה הכי נכונה להסרת תוצאות שליליות היא למעשה דחיקה של חומרים ישנים אל תוך דפי החיפוש הרחוקים של גוגל. מה זה בעצם אומר? כאשר מוזרם תוכן חיובי אל תוך הרשת לבלוגים. לאתרי התוכן השונים, וגם לאתר שלכם, התוכן השלילי ידחק אל דפים רחוקים בחיפוש. למשל, כמעט ואף אחד לא יקרא מעבר לדף מספר 3, כך שלא יגיעו גם לדפים ישנים יותר. אדם שעושה פעולה זו, מומלץ שידע SEO היות והפעולה הזאת מצריכה ידע זה לצורך דחיקת החומרים מטה בדירוג גוגל.
- פניות ישירות לכותבים
עוד אחת מהדרכים היותר פופולריות וגם מוצלחות היא בעצם לפנות אל הכותבים המפרסמים את חוות הדעת. בעיקר אם מדובר על דיבה שקרית. מומלץ לעשות את זה עם גורם מקצועי שיודע גם איך לגשת אל אותם הכותבים.
יש לכם חלק פעיל בניהול המוניטין
נכון שאמרנו לשכור אנשי מקצוע, ואנחנו לא יורדים מהאמרה הזאת כי את הפעולה חייב לעשות באמצעות אנשי מקצוע. יחד עם זאת, לכם יש השפעה ישירה גם על הפעולה הזאת. ראשית, התרומה שלכם כבעתי המותג היא לספק את כל המידע האפשרי בין אם אתם מותג, אישיות ציבורית או נותני שירות.
בנוסף, הימנעות מהעלאה לרשתות סיטואציות מביכות, פרשיות לא תקינות או יותר מדי פרטים על החיים האישיים יכולה לסייע במוניטין נקי ברשת.
אם יש סיטואציות עליהן אתם יודעים מראש דאגו לעדכן את אנשי המקצוע שלכם. כאשר יש כימיה ושיתוף פעולה עם המשווקים הדיגיטליים שלכם, תדעו לעשות את הדברים ביחד באופן אחיד ומשותף.
חשוב לדעת
אין ספק שפעולה של ניהול מוניטין ברשת היא חשובה ביותר, ומצריכה גם אנשי מקצוע. בין אם אתם בעלי מותג גדול או קטן. אישיות ציבורית זו או אחרת, או אנשים פרטיים המובילים מיזם או נותני שירות. חשוב שתדעו שתמיד לכל אחד ואחת יהיה מה להגיד על השירות או המוצרים שלכם.
ולכן, ניהול מוניטין ברשת איכותי חייב לכלול בתוכו גם ניהול משברים, וגם מענה נעים וסבלני ללקוחות. או לציבור הגולשים שלכם. אתם חייבים שתהיה לכם שקיפות מלאה, ישירות, כנות ותמיד להיות עם האצבע על הדופק.
ברשתות החברתיות בפרט וברשת בכלל הדברים זזים מהר מאד, כדור שלג ממש. ואם מצליחים לעצור את כדור השלג הזה בזמן בהחלט אפשר למנוע משברי רשת. יצירת יחסי ציבור ברשת שיש להם שקיפות מלאה וגם ישירות מעניקים ביטחון. ביטחון לא רק ללקוחות, אלא גם לכם כבעלי המותג.
יחסי ציבור, הם יחסי ציבור. גם באונליין. היות והמוניטין הוא הדבר החשוב ביותר פה, מומלץ ביותר לא להסס ולשכור חברה מקצועית. כאשר אתם תשכרו חברה מקצועית מן הסתם תבדקו ביקורות וחוות דעת. סמכו גם על תחושת הבטן, וגם על הכימיה היות ואלו לא פחות חשובים מהביקורות וחוות הדעת.
בקשו לראות עבודות נוכחיות ומותגים נוכחיים ולבדוק את המיקום שלהם ברשת, כמו גם את המוניטין. כל אלו הם אינדיקציה חשובה.