הרושם הראשוני כן קובע
אנחנו בטוחים שאתם מכירים את הסיטואציה. אתם זקוקים לשירות כלשהו, או מחפשים מותג מסוים והדבר הראשון שאתם הולכים לעשות זה לחפש חוות דעת, ביקורות ודעות ברשתות. בין אם בגוגל, ובין אם ברשתות החברתיות אתם מבינים שלמוניטין ברשת יש תפקיד מהותי.
זאת בדיוק הסיבה שחשוב שתדעו מה כולל ניהול מוניטין איכותי ברשת, למה זה חשוב. ולמה כדאי שזה יהיה חלק בלתי נפרד ממערך שיווק דיגיטלי עבור המותג שלכם. או עבורכם אם אתם אישי ציבור.
ניהול מוניטין – בואו נתרשם מזה
אין ספק שעם החדשנות הדיגיטלית השיווק הדיגיטלי מביא איתו לא מעט בשורות וגם יתרונות. יחד עם זאת, היכולת שלנו לשלוט על הדברים די מוגבלת. ולפעמים אנחנו זקוקים ליותר אמצעים כדי להשתלט על סיטואציות מסוימות כמו הכפשות ברשת. או פשוט ניהול מוניטין איכותי ברשת.
אם אנחנו מדברים על מדיה חברתית, הרי שכל הנושא של ניהול מוניטין לעסקים הוא מאד רלוונטי. זה ידוע שלמדיה החברתית יש חוקים ,וחיים משלה. ולכן הצעד שבו אתם שוכרים חברה מקצועית עבור ניהול מוניטין ברשת הוא יותר מחכם.
אם אתם בעלי מותג או אישי ציבור, הרי שאתם גם לבטח לקוחות של חברות מסוימות. לא אחת יוצא לכם גם להשאיר חוות דעת או ביקורת ולהבין את הכוח. התפקיד הכי בוער כיום הוא התפקיד של ניהול מדיה חברתית הכולל בתוכו גם ניהול מוניטין ולא בכדי. יש המון כוח בתפקיד הזה, שירות לקוחות אונליין, ניהול יחסי ציבור, ופרסום דיגיטלי. כל אלו לחלוטין קשורים אחד בשני ועליהם להיעשות באופן מקצועי וללא דופי.
כשמדובר ברשת בכלל, וברשתות חברתיות בפרט מדובר בכדור שלג שיכול להיות לטובתכם, או לרעתכם. לא נעים לדעת את זה, אבל אם לא מטפלים במשבר רשתות באופן מיידי הוא עלול לגרום לכם נזק. ניהול מוניטין מקצועי איכותי המנוהל על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום יוכל למנוע מכם נזקים אלו.
קחו למשל לדוגמא מותג שיש לו דף אוהדים עם מאות אלפי גולשים ונכתבת עליו ביקורת לא תקינה. טווח המענה המיידי יכול להציל את המותג מכדור שלג לרעתו. כמובן שאנחנו לא אומרים שצריך להשיב תוך חצי דקה, אך מענה תוך כמה דקות על ידי צוות שנמצא עם האצבע על הדופק בהחלט יעשה פלאים. תלונה כזאת שלא תיענה עלולה להפוך לשיתוף, ועוד שיתוף ועוד שיתוף שיגרור אחריו משבר רשתות.
ניהול מוניטין איכותי יציל אתכם מהסיטואציות הלו ויעניק לכם יכולת לנהל את העסק, ולשאיר את תחום המוניטין למקצוענים.
ניהול מוניטין ברשת – הצילו! מכפישים אותי!
כל מי ש’מתערבב’ עם אנשים גם בעולם הוירטואלי וגם בעולם המציאותי יודע שהכפשות מאז ומתמיד היו קיימות. לעיתים כמותג, אתם חווים ביקורת שלילית שמסרבים להוריד אותה, או תלונות שעולות לרשת במגוון של פלטפורמות שונות במקביל.
הדבר נכון גם לגבי אישי ציבור שלעיתים עולים עליהם ברשתות פה ושם מידע שעלול להזיק להם. בין אם המידע נכון ובין אם לא, יש איך לטפל בו ברמת הנראות.
אם מדובר בהכפשה הכוללת הוצאת דיבה, הרי שיש כאן גם פן משפטי שיש לקחת בחשבון. תביעת דיבה היא לא דבר נדיר ובעידן של הרשתות החברתיות היא נקרית בדרכנו לא מעט. בנושא הזה יש די והותר איך לטפל, גם בפן המשפטי וגם בפן של יחסי הציבור. כמובן שהוא לא נעים, וגורר לא מעט עגמת נפש אך הוא מוכר מאד.
אם אנחנו מדברים על סיטואציות שבהן עולים באונליין רגעים מביכים, או סיטואציות קשות. ציטוטי בית דין או פסקי דין וחווית קשות ושליליות. כאן נכנסת לתמונה פעולת ניקוי תוצאות שליליות בגוגל.
הסיטואציה הזאת עלולה להביא ללא מעט נזקים, ולכן חשוב לטפל בה מבעוד מועד. הפעולה הזאת אפשרית, היא מביאה תוצאות טובות והיא חייבת להיעשות אך ורק על ידי אנשים המבינים בתחום באופן מקצועי.
ניקוי תוצאות וכמובן גם ניהול מוניטין הם דברים שצריך ללמוד איך לבצע אותם. לא אפשרי לבצע פעולות כאלו “על הדרך”. ותוצאות הפעולות האלו קיימות ונראות בשטח.
איך יודעים לבחור את אנשי המקצוע הנכונים?
כמו בכל דבר בחיים, גם בסיטואציה הזאת אנחנו נרצה להגיע אל אנשי המקצוע הטובים בתחום. כדי למצוא אנשים אלו עליכם להסתמך על כמה פרמטרים שכוללים גם ביקורות חיוביות, גם חוות דעת טובות. וכמובן גם חוות דעת אותנטיות שאינן טובות על מנת לקבל אינדיקציה מתאימה.
תמיד תשאלו חברים, מכרים, קולגות. ואם אתם רואים מותג מצליח מתחרה ואתם רוצים לדעת איך זה קורה נסו להבין מי עומד מאחורי הפרסום שלו.
היות ומדובר בעבודה שאפשר לראות את התוצאות שלה באונליין, כאשר אתם כבר קובעים עם חברה מקצועית יש לכם אינדיקציה. בקשו לראות עבודות קודמות. בקשו גם לשוחח עם לקוחות קודמים ואל תשכחו שלכימיה יש תפקיד מאד חשוב. כאשר אתם בקשר רציף עם החברה המקצועית המנהלת לכם את המוניטין ברשת, חשוב שתסתדרו.
גם אתם כמותג יכולים לתרום לתהליך
אישי ציבור, מותגים או נותני שירות. יש לכם גם תפקיד בתהליך.
בפגישת עבודה מנו בפני הצוות את החוזקות שלכם, דאגו לעדכן בבעיות עתידיות כמו ענייני בית משפט שעלולים להיחשף ועוד. או פרשיות אלו ואחרות והכי חשוב, שתפו פעולה. ביחד תצליחו בוודאות.