פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים – כאן מפרסמים בקלות
לא כל בעל עסק יודע, אבל פייסבוק היא פלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר עבור השיווק הדיגיטלי שלכם. ויש בה את היכולת להגיע אל קהלי יעד ברזולוציות מאד קטנות שיכולות להתאים לכם למגוון של פרסומים ובמגוון של סגנונות העסקים הקיימים.
בפייסבוק יש מילארדי משתמשים מרחבי העולם, מערכת הפרסום ואותו האלגוריתם הפרסומי הוא הכלי החזק ביותר. אתם לא צריכים עכשיו ללכת ולהיות מומחים עכשיו במערכת הפרסום של פייסבוק היות וכל הנושא של פרסום בפיסבוק לעסקים קטנים או לגדולים הוא בהחלט משהו שמומלץ להשאיר לידיים מקצועיות. אבל כן יהיה חשוב אם תדעו להבחין ולהבין במערכת הפרסום וביכולותיה.
איך מכירים את מערכת הפרסום, למה זה חשוב לנו, וכמה היא אפקטיבית? מיד נגלה לכם הכל.
פרסום בפייסבוק, זה מתאים לכולם
ככל שמדובר בשיווק דיגיטלי לא תאמינו עד כמה זה רלוונטי גם לכם. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למעשה לפתוח עמוד פייסבוק עסקי בו אתם תרכזו את הפעילות שלכם. פרופיל אישי לא יעניק לכם את הגישה אל מערכת הפרסום האיכותית של פייסבוק, ועל כן, דף פייסבוק עסקי הוא הדרך היחידה.
יצירת עמוד פייסבוק עסקי היא דבר מאד פשוט, ודרך המדריכים הפשוטים של פייסבוק אפשר ליצור עמוד איכותי ואף לעצב אותו בהתאם לצרכים שלכם.
מהרגע שיצרתם את העמוד תוכלו לערוך אותו בהתאם לארגון, המותג או העסק שאתם מנהלים. עליכם לתת מספר פרטים ושאלות לפתיחת העמוד כמו סוג הארגון, המותג או החברה, המוצר או השירות שאתם מוכרים ועוד.
מרגע יצירת העמוד, ישנם מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם ביצירתו ובעריכתו:
-
תמונת פרופיל
על תמונת הפרופיל להיות מקצועית ככל שניתן, בין אם לוגו ובין אם אלמנט אחר המייצג אתכם.
-
תמונת קאבר
על תמונת הקאבר להיות איכותית גם ברמת הרזולוציה וגם ברמת הייצוג והמסר השיווקי שהיא מעבירה.
-
אודות
על האודות להיות כתוב באופן רהוט, ולכלול בתוכו גם את פרטי יצירת הקשר, את המידע הכללי, מיהם אנשי המפתח במותג, החברה או הארגון ובכלל פעילות החברה ועוד.
ככלל, כשמדובר בגרפיקה, אנחנו ממליצים לשכור חברת קידום או שיווק דיגיטלי שיש לה את היכולת גם לספק לכם את הגרפיקה הרלוונטית ובאופן המקצועי ביותר. הדבר חשוב היות ושפת המותג שלכם צריכה להיות אחידה ומתאימה בכל פלטפורמה דיגיטלית, זאת על מנת שהמיתוג יהיה איכותי וקליט.
איך מפרסמים בעצם בפייסבוק?
ראשית, הפרסום חייב להיעשות אך ורק דרך הפרופיל העסקי שלכם אחרת לא תוכלו כלל לבצע פרסום ממומן. אנחנו הרי לא מדברים כאן על פרסום אורגני, אלא על פרסום ממומן נכון לעכשיו. לפרסום בפייסבוק יש שלושה פרמטרים חשובים שעליכם לבצע ולשים לב אליהם:
-
פילוח קהל יעד
בפילוח קהל היעד עליכם לשים לב לקהל שאתם פונים אליו. למעשה, אלו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אם למשל יש לכם מותג לביגוד לנערים ולנערות, אתם תרצו לפות לקהל יעד בגילאים מסוימים להם ילדים בגילאי גיל ההתבגרות ותחומי העניין שלהם הם נושאים הקשורים אל מתבגרים, כמו גם מעורבות בקבוצות ועוד.
-
הגדירו מטרות קמפיינים
כשאתם בונים קמפיינים או מודעות פרסומיות חשוב שתגדירו את מטרות הקמפיין וגם תקראו לשמות הקמפיין בהתאם. ראשית, גם כדי שלא תתבלבלו, ושנית כדי שמטרות הקמפיינים תהיינה ברורות לכל מי שמתפעל את המערכת, כי לרוב לא מדובר באיש צוות אחד בלבד.
-
קריאייטיב
על קריאייטיב איכותי יקום ויפול דבר, והרי זה די ידוע שכל התחום של שיווק דיגיטלי וכמובן פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים או עסקים גדולים הוא גם תוצאה של איכות בקריאייטיב. כשתהיה לכם דרך לקבל את תשומת הלב של קהל היעד שלכם, אתם כבר בדרך הנכונה.
שלושה דברים שחשוב להקפיד עליהם בפרסום דיגיטלי
כשאנחנו מדברים על פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים אנחנו מדברים על סוג פרסום שיש לו חוקים ברורים, מהותיים, שמביאים תוצאות אפקטיביות בשטח.
הקפדה על שלושת החוקים הללו יעניקו לכם את מקסימום התוצאות ובזמן לא ארוך מדי:
-
כתיבה איכותית ושפה גרפית
התוכן הוא האלמנט החשוב ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. כל פרסום בפייסבוק לעסקים קטנים או לכל גודל למעשה חייב להתבסס על תוכן איכותי, בין אם הוא פרסום ממומן ובין אם הוא פרסום אורגני. בעולם האורגני התוכן הוא הדבר הראשי והחשוב ביותר עליו שמים דגש. כאשר מדברים על העולם הממומן, מדובר יותר על קריאייטיב. למעשה, התוכן הוא זה שגורם למעורבות גולשים וכאשר הוא ‘מתכתב’ עם שפת מותג גרפית המתאימה לו, הוא פשוט מביא למקסימום תוצאות איכותיות למותג.
-
פעילות גולשים
פעילות הגולשים היא כלי איכותי שמסייע לכם להפיץ את השמועה על המותג שלכם, המוצר או השירות שאתם מציעים. הסיבה לכך היא כי גולשים הם לב ליבה של הפעילות. אך לשם כך, כאמור, צריך גם כתיבה איכותית המתכתבת גם בשפה הגרפית, וגם קידום ממומן מדויק מאד.
-
ערוץ תקשורת מול הקהל שלכם
ככלל, הרשת כיום הפכה להיות לגמרי כרטיס הביקור של המותג, כמו גם ערוץ לשירות לקוחות איכותי. המשמעות של זה היא שבעצם אתם, או מי מטעמכם או מהצוות המקצועי ששכרתם משוחח עם הקהל צריך לעשות זאת באדיבות. הרושם שלכם, המוניטין שלכם הוא חלק משמעותי מהסיטואציה של השיח ברשת. על כן וודאו גם ניהול משברים ברשת.