ניקוי מוניטין ברשת – אפשר לשפר את עולם הפרסום
2020 מסתמנת כשנה שבה בישראל הקטנה שלנו יש אולי את הכי הרבה תנועה ברשתות החברתיות.
ברקע הידיעות והאקטואליה החריפה מוציאים מהגולשים הרבה מאד פעילות.
לצד הקורונה העולמית שלימדה את כולנו לעצור את הכל כדי לשמור על עצמנו.
חווינו גם לא מעט בחירות פוליטיות ויריבויות בטחוניות.
כל אלו, גורמים לאנשים להוציא החוצה את הכאב, העצב והכעס על המקלדת.
תוך כך, יש המון הכפשה ופרסומים שליליים על המון גורמים.
בין אם מדובר באישי ציבור פוליטיים ובין אם מדובר בידוענים שהעזו להביע את דעתם.
המקצוע שהפך להיות כמעט הכי מבוקש בתחום המדיה הוא ניהול מוניטין והתקופה מצדיקה זאת.
מקצוע זה עוסק, איך לא, באופן פעיל בתחום של ניקוי מוניטין ברשת ונקיון הכפשות.
ניקוי מוניטין ברשת – מי משתמש בזה?
כולם. אין למעשה הגדרה למי שצריך להשתמש בתחום של ניהול מוניטין ברשת כי פגיעה במוניטין שייכת לכולם.
זה לא באמת משנה במה אתם עוסקים. העוסקים בתחום הזה יכולים לתת שירות למפיקי אירועים, מנכ”לים, ידוענים, אישי ציבור, אנשי שיווק ועוד.
כמו כן לא מעט מהזקוקים לשירות זה הם עורכי דין.
ניהול מוניטין לעורכי דין דורש אפילו מומחיות אחרת מעבר לרגיל, היות ומדובר בנושאים רגישים מאד.
עורכי דין מוצאים את עצמם לא מעט מתמודדים עם איזכורים שליליים ברשת.
האיזכורים השליליים הללו יכולים להופיע עליהם ברשתות החברתיות, בפורומים, בבלוגים וגם בגוגל.
איזכורים שליליים הם פוגעניים מאד ועלולים לגרום לנזק כלכלי משמעותי מאד לכל מי שהופץ עליו מידע שלילי.
עבור עורכי דין, מדובר בנזק משמעותי אפילו יותר.
עורכי דין מסתמכים בעיקר על המוניטין הטוב שיש להם המאפשר להם לקבל תיקים מסוימים.
ניקוי מוניטין ברשת – איך זה קורה בפועל?
בתהליך שבו מבצעים ניהול מוניטין עבור עורכי דין, ועבור כל מי שמשתמש בשירות הזה.
באופן מבוקר מאתרים את האיזכורים השליליים ברשת ובונים אסטרטגיה לטפל בהם.
לפני כל תכנית אסטרטגיה שמתחילים ליישם בנושא של ניהול מוניטין, בין אם לעורכי דין ובין אם לאחרים.
חשוב להבין עד כמה המצב חמור. יש לעבור על העמוד הראשון של גוגל ולבחון מה הם האיזכורים. האם הם חיוביים? או שמא כולם שליליים?
רצוי שכל איזכור שלילי ידחק לדפים רחוקים יותר, או אפילו יוסר לאלתר.
אם ניתן כמובן להסירו לאלתר ונעשו כל המאמצים לכך.
איזכורים כמו תיקים שבהם הפסיד עורך הדין, או הכפשות, תלונות על שירות ויחס ועוד.
כל אלו רצוי לשים בתעדוף לטיפול בהסרת תוצאות שליליות בגוגל.
כדאי לזכור שמדובר בתהליך שלא עושים אותו באופן חד פעמי.
זהו תהליך שחייב להיות מתמשך, ובעל תכנית מסודרת.
הרצף של הפעילות כאן מאד חשוב, וחשוב שיעשה בסדר מסוים.
לתחרות בין עורכי הדין, או בין חברות מתחרות גם מתחומים שונים יש משמעות.
לא פעם, מתחרים מכפישים והורסים לאחרים. זוהי כבר פעולה שהינה מעבר להכפשה, אלא הוצאת דיבה ממש.
הסרת תוצאות או דחיקה, מה עובד טוב יותר
אין ספק שתמיד מומלץ להסיר לחלוטין תוצאות שליליות בגוגל. אחרי הכל, אנחנו מעדיפים מוניטין נקי לחלוטין.
מצד שני, אף אחד לא באמת מחפש בגוגל מעבר לשלושת, או ארבעת הדפים הראשונים.
הדחקת תוצאות שליליות בגוגל ‘זורקת’ את האיזכורים השליליים הרחק עשרות דפים לאחור.
הסרת תוצאות בגוגל יכולה להתבצע בשני אופנים. הראשון יהיה לפנות אל בעל האתר או הפלטפורמה שבה האיזכורים.
הפניה נעשית על מנת לבקש מבעל הפלטפורמה להסיר את האיזכורים ולהסביר מדוע הם פוגעניים.
רוב הסיכויים שבעל הפלטפורמה או האתר יבקש תמורה. או מעבר לכך, ירצה לקבל הוכחה כלשהי שהאיזכורים הם אכן כוזבים.
אם זה לא עבד, והאיזכורים לא ירדו מהפלטפורמה המדוברת שיכולה להיות אתר, בלוג, פורומים, רשתות חברתיות ועוד.
הצעד הבא יהיה לפנות אל גוגל עצמה ולבקש הסרת האיזכורים לאלתר.
את הפניה לגוגל יש לעשות באמצעות מומחים לפניות אלו. לגוגל יש ‘חוקים’ משלו, בכל דבר כמעט.
אך גם כשמדובר בפניה ספציפית זו לגוגל, יש לעשות זאת על פי פרמטרים מסוימים.
אם שני אלו לא צלחו והתוצאות לא הוסרו קיימת האופציה לדחוק את האיזכורים השליליים מטה.
כמו שציינו מקודם, דחיקת איזכורים שליליים למעשה מעיפה את הפרסומים המכפישים לדפים רחוקים במנוע החיפוש.
כך שמי שמחפש, לא באמת יגיע אליהם. לרוב, האיזכורים נזרקים אל דפים במספור של החל מעשרה דפים והלאה.
הכפשה היא מעבר לפרסום רע, היא מוסריות
אם אתם צרכנים שבאמת נותנים חוות דעת ברשתות, ובגוגל באופן כללי.
וחוות הדעת שלכם היא אמיתית ואותנטית, אין ספק שזהו שירות לציבור.
אך לצערנו כיום ההכפשה הפכה להיות כלי נשק בידיהם של צרכנים ומתחרים ומאד קל לפרסם דברים שליליים.
דברים אלו קשה למחוק אחר כך, והנזק שלהם קורה מיידית.
בין אם מדובר בנזקים כלכליים, ובין אם מדובר בנזקי מוניטין בלבד, ברמה המוסרית המעשה עצמו הוא מעשה פסול.
עולם הפרסום עבר טלטלה לא קטנה בשנים האחרונות כשנכנס העולם הדיגיטלי.
גילינו שהכל דינמי, רץ לנו מול העיניים ועובר מהר מדי.
חדשות שפורסמו לפני שעות הפכו להיות היסטוריה, נהיה קל מדי לדבר אחד על השני.
בעולם כזה, זה רק הגיוני שניקוי תוצאות שליליות יהיה מצרך יקר.