קידום ממומן בפייסבוק
מכירים את זה שאתם גולשים בפייסבוק שלכם, ופתאום מופיעה לכם פרסומת שהכי מתאימה לכם בעולם? זה לא במקרה.
פייסבוק יודע בדיוק מה אתם אוהבים, את מי אתם אוהבים.
אל מי אתם מקושרים. מה אתם קונים, ומה אתם מחפשים בגוגל.
מפחיד? דווקא לא. פשוט מאד מותאם לכם, הצרכנים.
אם למשל, אלמונית בת 30 ילדה את בנה הראשון, היא תקבל פרסומות לחיתולים.
או בגדים לבנים. או אפילו פרסומות לברית ואירועים.
אם למשל פלונית בת 52 חיפשה טיפולי אסתטיקה לפנים בגוגל או אפילו שוחחה על זה עם חברה.
היא תקבל פרסומות לטיפולי אסתטיקה לפנים.
עד כדי כך עולם הפרסום שלנו השתכלל והפך להיות מותאם לנו אישית.
ישנם כאלו שיראו בכך חדירה לפרטיות, וישנם כאלו שיראו בזה יתרון.
בדיוק הם היו צריכים את המוצר שפרסמו להם.
או בדיוק אתמול הם חשבו כמה חבל שלא היה מבצע על מוצרים מסוימים.
ולמפרסמים זה עולם שהרבה יותר קל להתעסק איתו.
הוא ידידותי למשתמש, לא קשה לתפעול.
ניתן ללמוד אותו בקלות והכי חשוב, הוא מאפשר למפרסמים שליטה מלאה בתקציב הפרסום שלהם.
מאיפה הפרסום בפייסבוק הגיע?
בעשור האחרון עולם הפרסום חווה מהפכה משמעותית.
מתוך צינורות הפרסום שהיו מוכרים אך ורק בפריים טיים בטלויזיה. או בשעות השיא ברדיו.
הפך העולם הזה לעולם שבו אפשר לפרסום באופן תמידי.
24 שעות ביממה, ואלו תמיד יחשבו כשעות שיא וחשיפה פוטנציאלית.
איך? זה פשוט.
הפרסום יכול לפלח קהל יעד על סמך נתונים אישיים של הקהל עצמו.
העידן הדיגיטלי הביא בשורה משמעותית בתחום הזה.
פרסום ממומן בפייסבוק הוא חלק מהותי ועיקרי.
אולי אפילו עולם הפרסום הראשוני בתחום.
מפלטפורמה חברתית שבה חיפשנו את החברים שלנו מהלימודים, או מהצבא.
פייסבוק הפכה להיות הבית השני הוירטואלי של כולנו (אוקיי, כמעט כולנו).
אנחנו נכנסים אליה ברגע הראשון שיש לנו פנאי כדי לקרוא חדשות.
נכנסים אליה כדי להתעדכן במה קורה עם החברים שלנו, בין הוירטואליים ובין האמיתיים מהמציאות.
אנחנו יוצרים קשרים חברתיים הדוקים דרכה, וכן, אפילו מוצאים אהבה.
כך שזה רק הגיוני, שמתוך פלטפורמה שהפכה להיות כל כך חברתית והחיים לפניה נראו אחרת לגמרי.
שהיא גם תהפוך לערוץ פרסום שיווקי שמתאים את עצמו, איך לא, אלינו הצרכנים.
קידום ממומן בפייסבוק – מה זה בעצם ואיך זה עובד
השיטה של קידום בפייסבוק היא שיטה שמאפשרת למפרסמים לפרסם על סמך נתונים מדויקים.
משמע, רכישת שטחי פרסום על סמך פילוח קהל היעד המדויק.
ישנן עוד שיטות של פרסום ברשת.
פרסום למילות מפתח במנועי החיפוש שיופיעו מעל תוצאה אורגנית בגוגל.
פרסום על סמך כתבות ספציפיות ש’ירדפו’ אחרי הגולש באתרים מסוימים בהסתמך על היסטוריית הגלישה שלו, ועוד.
פייסבוק היא פלטפורמה חזקה לשיווק ממומן.
בעלי העסקים גילו עולם חדש ברגע שהם גילו את עולם הפרסום בפייסבוק.
פייסבוק, כלל לא החלה כפלטפורמת פרסום.
אבל מהרגע שהיא הפכה להיות פופולרית, זה היה ברור שזה יקרה.
פלטפורמת הפרסום של פייסבוק מתאימה עצמה למפרסם.
זאת אומרת שלמעשה שיטת קידום ממומן בפייסבוק היא שיטה שבאה לקראת העסקים המפרסמים.
העסקים המפרסמים יכולים להקציב לעצמם מחיר מתאים.
היכולת הזאת לשלוט בתקציב הפרסום הופכת את חיי השיווק לקלים יותר.
בנוסף, המפרסם יכול גם לפלח את קהל היעד על סמך הנתונים שהם יודעים על המוצר שלהם.
אם תהיתם לגבי נושא החשיפה האורגנית, אין ספק שזה נושא לדיון בפני עצמו.
חשיפה אורגנית בפוסטים ברשת החברתית פייסבוק היא חשיפה מועטת עבור פוסטים שאינם מקודמים.
מן הסתם, יש לכך סיבה. פייסבוק בסופו של דבר, היא עסק שמעוניין להניב רווחים.
על מנת לחשוף אתכם לקהל יעד פוטנציאלי נרחב יותר פייסבוק ירצו שתשלמו.
לכן הפלטפורמה מציעה לכם מחירים גמישים לפרסום החל מ100 שקלים ועד למאות אלפי שקלים.
לפיכך, השאלה כמה עולה קידום ממומן בפייסבוק היא מאד אינדיווידיאולית.
כי אם אתם למשל פלוני אלמוני שמחליטים לפרסם ב2000 ₪ לחודש, זה כל התקציב שיעלה לכם.
ואם אתם חברה שמעוניינת להשקיע 40 אלף ₪ בחודש, זאת תהיה העלות שלכם. הכל נתון לשיקולכם.
איך זה נראה ומרגיש
הרבה בעלי עסקים תוהים איך עושים קידום ממומן בפייסבוק והאמת לאמיתה היא שזה לא כזה מסובך.
אם יש לכם נגיעה טכנולוגית, תוכלו ללמוד לעשות זאת לבד.
או אפילו באמצעות קורסים קצרים אונליין.
אם אין לכם כלל נגיעה טכנולוגית אבל אתם מעוניינים מאד ללמוד, תוכלו לעשות קורסים מורחבים יותר.
כיום המכללות לניו מדיה מלמדות קורסים של ממש בשיווק ממומן ברשתות, או ברשת בכלל.
ואם בכלל אתם לא קרובים ללמידה עצמית, או בקורס, ולא מעוניינים גם לדעת.
יש לכם תמיד את האופציה לשכור אנשי מקצוע שלמדו זאת באופן מדוקדק על מנת להסתייע בהם.
אנשי מקצוע שזה למעשה העיסוק העיקרי והיומיומי שלהם.
יוכלו לתת לכם תוצאות מדויקות לגבי פילוח קהל היעד שלכם.
לבנות לכם גאנט חודשי או שבועי בהתאם לתוכן שאתם מעוניינים.
ואף להעניק לכם שירותי סטודיו גרפיים לצורך עיצוב המודעות.
כל מה שבעצם אתם צריכים לעשות הוא ליהנות משיווק ממומן בעידן שבו הכל הפך להיות פשוט הרבה יותר, פשוט.
גם למפרסמים, וגם לצרכנים.