ניהול מוניטין לרופאים

עם עליית אתרי חוות הדעת הרפואיים, ניהול מוניטין לרופאים הולך ונהיה חשוב יותר ויותר.

נסביר כיצד ניהול מוניטין של רופא מחזקת את הנוכחות שלו ברשת לפני ואחרי שבעיה כלשהי מתרחשת.

ניהול מוניטין לרופאים

מחקר של “המגזין האמריקאי לרפואה” מדווח שיש עלייה משמעותית בקרב חולים המשתמשים באתרים של דירוג וחוות דעת לרופאים.

לפיכך, ניהול מוניטין רפואי הוא חיוני ליצירת חוות דעת מדויקות וחיוביות ברשת.

בסקר, המטופלים בחרו בחשיבות הגורמים בבחירת רופא.

באופן לא מפתיע, מציאת רופא שמקבל את ביטוח הבריאות הנכון חשובה מאוד לרוב המטופלים (89%).

מיקום משרד נוח וניסיון של שנים דורגו גם הם בחשיבות גבוהה מאוד.

למרות שיש גורמים חשובים יותר, חולים דירגו את המוניטין של הרופא בחשיבות גבוהה.

שלושה מתוך ארבעה מטופלים ציינו כי תרגול קבוצתי מהימן היה לפחות חשוב במקצת.

יתר על כן, 85% מהמטופלים מחפשים רופא בהתבסס על “פה לאוזן” ממשפחה וחברים.

הפניות לרופאים משפיעות גם הן, כאשר 80% מהמטופלים דירגו את הנ”ל כחשוב לא פחות.

דירוג הרופא באתרי אינטרנט משפיע גם על מטופלים הבוחרים ברופא בטיפול ראשוני.

60% רואים את המוניטין המקוון של רופא כחשוב לפחות במקצת.

זקוק לעזרה? בדוק האם הפתרונות של ניהול מוניטין מקוון שלנו מתאימים לך.

מדוע ניהול מוניטין לרופאים כל כך חשוב

על פי המחבר הראשי של המחקר, ד”ר דיוויד הנאואר, הפופולריות של אתרי הדירוג של רופאים הולכים וגדלים.

הוא צופה כי מגמה זו תימשך, לטוב ולרע.

“עלינו להיות מודעים לכך שלא מעט גולשים משתמשים באתרים אלה. אני חושב שעדיין קיימים חששות אם אתרים אלה מהימנים.”

ד``ר דיוויד הנאואר

המחקר גילה כי 65% מהמשתתפים היו מודעים לאתרי ביקורות רופאים כמו healthgrades.com, vitals.com ו- ratemds.com.

רוב האנשים שביקרו באתרים אמרו כי המידע שהם מצאו היה שימושי לפחות.

חשוב מכך, חולים נוקטים בפעולות המבוססות על ביקורות רופאים. מעל שליש ממנויי האתר ציינו כי הם בחרו ברופא על פי דירוג חיובי.

בנוסף, 37% קיבלו החלטה שלילית לגבי רופאים מכיוון שלא אהבו את הביקורות שלהם.

בהתחשב בסטטיסטיקות של אתרי דירוג רופאים, מובן ששירותי ניהול מוניטין בגוגל נמצאים במגמת עלייה.

הרוב המוחלט של הביקורות נוטות להיות הוגנות וחיוביות. עם זאת, יש סיבה טובה לבקש ביקורות חיוביות.

אחרי הכל, ביקורת רעה אחת מתוך 5 מזיקה יותר מאשר ביקורת רעה אחת מתוך 50.



ביקורות רופאים מזוייפים או לא מדוייקים

אתרי ביקורות רופאים נתונים לאותן בעיות כמו אתרים דומים רבים, כולל ביקורות מזויפות.

לרוע המזל, הדיוק הוא קריטי לביקורות של רופאים מכיוון שלמידע שגוי יכולות להיות השלכות חמורות.

“אם בחרת במסעדה גרועה, יתכן שלא תהנה מהארוחה. אבל אם תבחר רופא רע, הדבר עשוי להשפיע על בריאותך.”

הנאואר מציע כי יתכן כי הרופאים יצטרכו לפתח מערכת דירוג אמינה עבור מטופליהם.

יתרה מזאת, האיגוד הרפואי האמריקני (AMA) מעודד את החולים לא לבטוח בביקורות אנונימיות שנמצאו ברשת.

נשיא AMA, ד”ר ארדיס די הובן, אמר כי “יש לקחת חוות דעות אנונימיות מקוונות של רופאים בעירבון מוגבל, וודאי שלא אמור להיות זה מקור המידע היחיד של המטופל כאשר הוא מחפש רופא חדש.”

ניהול מוניטין לרופאים וביקורות רופאים

ככל שהמודעות והשימוש באתרי סקירת רופאים עולה, ניהול מוניטין לרופאים הופך להיות חשוב יותר.

ישנם רופאים האוסרים על חולים להשתמש באתרי ביקורות באינטרנט באמצעות הסכם חסוי.

עם זאת, עדיף שהרופאים יבצעו גישה פתוחה למוניטין המקוון שלהם.

על רופאים לראות ביקורות מקוונות כהזדמנות לצמיחה ולעודד מטופלים להשאיר ביקורות חיוביות.

מטופל חדש שמבין את חוזקותיך ופגמיך כרופא ובוחר בכם עם מודעות לגורמים אלה עשוי להיות מטופל שתיהנו לעבוד איתו.

כיצד לבנות מוניטין מקוון חיובי

אתרי סקירת רופאים אולי אינם חשובים לתרגול שלך כמו השכלתך או ניסיונך כרופא, אך מוניטין מקוון הולך להשפיע בצורה הולכת וגוברת על תעשיית הרפואה.

חבק את העתיד על ידי פיתוח מוניטין מקוון חזק כיום למטופלים טובים יותר מחר.

8 עובדות עוצרי נשימה על ניהול המוניטין שלך

  • 88% מהצרכנים בוטחים בביקורות וחוות דעת ברשת באותה מידה שהם בוטחים בהמלצה אישית.
  • 93% ממטופלים אמרו שחוות דעת וביקורות ברשת עזרו במידה מסוימת או במידה רבה בקבלת החלטה לבחירת רופא.
  • 73% מהצרכנים אומרים שחוות דעת חיוביות גורמות להם לבטוח יותר ברופא או בעסק.
  • 62% ממטופלים המחפשים רופא חדש בודקים חוות דעת וביקורות ברשת.
  • עליה בכוכב אחד בביקורות שלך ברשת מוביל לעלייה של 5-9% בהכנסות.
  • רק 10% ממטופלים משאירים חוות דעת באינטרנט לרופאים שלהם.
  • חוות דעת שלילית אחת עלולה לעלות לך ב30 לקוחות.
  • 6 מתוך 10 מטופלים המחפשים רופא חדש בודקים חוות דעת ברשת.

*עובדות אלה הם תוצאות מחקר אמיתיות שנלקחו ממקורות שונים.

ניהול מוניטין לרופאים, שאלות נפוצות

מה זה ניהול מוניטין?

יצירת אסטרטגיות מתקדמות המשפיעות על דעת הקהל כלפי אדם, ארגון או גורם אחר באינטרנט. ניהול מוניטין איכותי משפר את התדמית של עסק, מותג או אדם ברשת החיפוש.

מדוע ניהול מוניטין לרופא הוא חשוב?

ניהול מוניטין חשוב מפני שהרושם הראשוני, עם לקוחות, מעבידים ומטופלים הוא לרוב אונליין. אנשים מגבשים החלטה בהתבסס על מה שהם רואים בגוגל ומחקרים הוכיחו כי 88 אחוזים מהצרכנים סומכים על ביקורות באינטרנט לא פחות מהמלצה אישית, לכן מה שאחרים אומרים עליך או על העסק שלך משפיע ישירות על החלטות לקוחותיך.

מי צריך ניהול מוניטין לרופאים?

הניסיון שלנו מצביע על כך שבדרך כלל מי שזקוק לשירות זה הוא אדם או ארגון המתמודדים עם תדמית שלילית באינטרנט, אולם בעזרת אסטרטגיות הגנה מתקדמות של מומחי ניהול מוניטין ניתן למנוע תדמית כזו מלכתחילה על ידי שיפור הנראות הדיגיטלית ויצירת פרופיל חיובי לכן כל אחד צריך ניהול מוניטין.

גיליתי אזכור שלילי שהוא לא נכון, למה גוגל מאפשר זאת?

מידע שלילי באינטרנט מושך המון תשומת לב ולכן הוא בדרך כלל מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל. ישנם מספר דרכים לפתור זאת אך יש לזכור, המטרה של גוגל היא לא לקבוע אם מידע מסוים הוא נכון או לא, אלא לזהות איזה אינפורמציה ברשת הכי רלוונטית למילת החיפוש של הגולש. לקבלת עזרה מקצועית הכנסו לאתר וצרו קשר עם המומחים שלנו.